onsdag 11. mars 2009

perfekt augonblink 1

Eg tykjer dette blog innlegget høvar seg best på nynorsk, så no skal eg lata det stå til og prøva meg på å skriva norsk, slik norsk burde skrivast. Men det er ikkje sikkert at eg gjer det så bra.
Eg trur nokk eg må ta meg eit hurtigkurs i nynorsk over somaren når eg kjem heim.
Om der er nokon som meldar seg frivillig til dette oppdraget tek imot tilbodet med stor glede.

Eg fekk pakken me ho mor i dag. Vart utruligt glad og det blei ein bra start på dagen.
Eg fekk blant anna te(eple, kanel og rosine), rett-i-koppen kakao, suppe og solbærtoddy ein haug me avise, sjokolade og grisemør. Så i morga blir det grisemør til middag, om eg då klarer å koke den skikkelig.
I sta laga eg meg ein kopp med te som eg fekk frå Noreg. Og det fekk meg til å tenke.
Du skjønar det, ifølge meg og ein venn av meg er te ei kjelde til kunnskap. Drikk te og ein blir klok og tankefull.
Men det som dukka opp i mitt hovud no i sta, va kjøkkenet til mormor.
Og eg tenkte på alle dei fine stundene eg har tilbrakt rundt kjøkkenbordet der.
Det er mykje som har skjedd der inne på det kjøkkenet. Mykje glede og sorger.
Latter og tårer. Og igjennom alt dette har kjøkkenet til mormor vore ein plass for trøst og omsorg. Alle veit, at når ein kjem inn i det huset, er kjøkkenet den varmaste plassen, og den plassen me dei beste stolane. For det er ikkje alltid at komforten til ein stol er definert ut frå kor deilig den er å site i. Eg trur dei beste stolane er dei som er godt brukt, og der folk har satt seg ned før og ein kan kjenne den gamle visdommen sige opp gjennom bakdelen og til hjerna og ein får trygghet av å vite at dei som har sitte på dei stolane her før har komt seg gjøna dei vansklege tidene ved hjelp av dei andre som har sitte der attme dei.

Huset til mormor og bess ynskjer deg alltid velkommen, same gjer kjøkkenet. Der er alltid mat der, og ingen plass smakar maten så godt som på kjøkkenet til mormor. Det er ingen andre plasser der eg klarer å trykke i meg 5 skive uten problem og forsatt ha lyst på meir.

På kjøkkenet til mormor er der noko å gjer for alle aldera. Avise for dei vaksne og leike for dei unge. Mange teikningar har blitt teikna der og mangt et julekort blit limt samman.
Eit par 1000 potetballer har vel blitt trykt inn i ein munn og nokre 10 000 koppar med te og kaffe tømt ned i strupen. Eit titals bilar har sust nedover bilbana og like mange te selskap har her blitt holdt me kaldt vatn og sukker. Bess har vaska opp alt og sølt halvparten av vatnet på golvet eit utallige gonga. Eit par flyvingar på krakken har gått inn på kjøkkenet. Og setene på stolen blitt tatt av for å lage en buss. Brød, bollar, kake, ansikringle, julekake, puddigar, rusk, mørkhemmelighet og dei mange uendelige koldtborda. Eg trur kjøkkenet til mormor er den beste plassen eg veit.
Og den mest perfekte augonblinken eg kan tenke på no er:
Å komme inn i huset til mormor og bess etter ein lang skule dag. Slenge jakka og sekken ut på gangen og bli helst på like overraska kvar gong ein går inn døra. Og det vanlige spørsmålet frå bess om kor eg kjem frå. Om eg har gått frå Vigra eller noko slikt. Så kjem maten på bordet. Den beste maten som er! Heimelaga brød og godt pålegg, melk og te. Å sete på kjøkkenet til Arnhild og Oddvin Sæther ein sein ettermiddag, me ein kopp te i handa, eit kaldt glass melk ved sia og ei heimelaga grovskive me brunost på medan ein pratar med dei to mest fantastiske personane i heile verda og ser ut på fjorden og båtane og den velkjente måsen på verandaen er det mest perfekte augonblinken av alle.
Alt som er kjært er der inne på kjøkkenet til mormor og bess. Og om der er ein plass der ein virkelig kan kjenne Gud's fred, er det på kjøkkenet i huset som ligg i valdrøybakkane. Ein er alltid trygg, alltid elska og alltid glad.
Om eg skulle beskrive kjøkkenet me eit ord trur eg det hadde vore: kjærleik.

Sagt om mormor: "mormor er omtrent tyve år innvendig. Av og til bare seks. "
"mormor er flinke til å sitte på gulvet å leke,
men de er fryktelig vanskelige å få på bena igjen. "
"mormor sier ikke bare "så fint"
de raver bakover og ruller med øynene,
og hever armene og smiler.
Du får valuta for pengene av mormor!"

Dikt til bestn: Hva er en Bestefar?

En bestefar er trygg og god
i alt han gjør og sier.
Han tar deg med til fortiden
på livets gamle stier.

Han oppmuntrer og trøster deg
på sin egen fine måte
og bringer latter’n frem igjen
selv om du ville gråte.

En bestefar er kunnskap
og erfaring uten like.
En bestefar er selve kongen
i vårt barndoms rike.

Eg veit no ikkje om nynorsken min vart så bra. Men eg prøvde.
Ka minst du frå mormor di sitt kjøkken?

(og kommenter for en gong skuld)

4 kommentarer:

stornesnordal sa...

Eg skal vel ikkje late som eg vart imponert over rettskrivinga, men jammen er du flink til å uttrykkje deg!! Imponert Ragnasøste!! Måtte nesten ta til tårene her eg sit:) Eg trur du sar skreve det vi alle tykkjer om kjøkkenet til mormor/oldemor.

Per Oddvin Stornes sa...

Ja du skrive for alle tenke ej! En veldig veldig fin blogg:) Tok nesten til tårene ej me.

No når ej he vør på sjukeheimen i 8 vike he ej tenkt mykje på ka utruli heldige oss e so he oppegående og friske besteforeldre!

Anonym sa...

Tenk om alle hadde et barnebarn slik som du! hehe :)

Veldig bra skreve!

Søv godt!

Glad i dej :)

Anonym sa...

Nynorsken kunne ha vør bedre, men beskrivelsen av heimen og kjøkkenet til mormor og bestefar e akkurat slik som ej også føle d:-) Rart kor mange skiver med bestefar-brød m/ heimelaga solbærsylte en klare å eite! Oss e bra heldige som he slike supre besteforeldre!
Må berre innrømme at d trilla et par tårer! Du skrive godt!!!

I dag e d 10 veker igjen til nurket i magen kjøme ut (sånn ca). Utrulig ka fort tida gjenge! Magen e ganske so store;-) Skal sjå på et brukt stellebord (Stokke Care) no ette jobb. Og dinna helga her SKAL vogga komme på plass. Nurket ønska sej kule kle frå England... hint!

Ha en fine etttemiddag! Klem